Pilates se često ne shvaća dovoljno ozbiljno. On je vrsta tjelovježbe kojom se jača snaga cijelog tijela te se povećava ravnoteža, fleksibilnost, izdržljivost i koncentracija. Na prvi je pogled sličan jogi jer zahtijeva fokus, no same vježbe i poze potpuno su drukčije. Iako se pilates možda čini kao nježan i usporen oblik tjelovježbe, zapravo se radi o izrazito učinkovitom treningu kojim se može baviti svatko.

Vježba za cijelo tijelo

Pilates ima bezbroj poza koje uključuju različite skupine mišića ili njihovu kombinaciju tako da ste na kraju treninga odradili tjelovježbu cijelog tijela. Ovime se postiže ravnomjerno vježbanje, a ne izraziti stres jedne skupine mišića i ignoriranje druge kao što je često u drugim sportovima. Zahvaljujući tome što je uključeno cijelo tijelo, lakše ćete postići tzv. toniran izgled, to jest, ujednačenu mišićnu masu.

Ispravno držanje

U pilatesu je bitno cijelo vrijeme uspravno se držati i velik broj vježbi fokusira se na ispravni položaj kralježnice. U takvim se vježbama jačaju donji mišići abdomena koji kasnije olakšavaju pravilno držanje tijela te omogućavaju daljnje pokretanje i fleksibilnost cijelog tijela.

Ispravno držanje
Pilates je vježba koja jača trbušne mišiće i omogućuje pravilno držanje.

Također su aktivni pelvični mišići čije jačanje omogućava bolje podržavanje kralježnice i umanjuje bol u leđima. Razvitkom navike uspravnog držanja na pilatesu, ta će praksa prijeći i u ostatak Vašeg svakodnevnog života.

Više energije

Pilates je opsežni oblik tjelovježbe, no ne troši puno energije pa se nećete osjećati izmoreno poslije treninga i možete nastaviti s danom. Štoviše, možete vježbati pilates ujutro prije posla kako biste imali dovoljno energije za ostatak dana jer dobar dio vježbi pospješuje kardiovaskularno zdravlje, tj. povećava cirkulaciju i dotok kisika.

Održavanje tjelesne težine

Budući da pilates nije intenzivan oblik tjelovježbe kao neki aerobni sportovi, on ne može znatno pomoći u smanjenju mase tijela i sagorijevanju velikog broja kalorija, ali može pomoći kod održavanja željene mase tijela ili jednostavno oblikovanja mišića kako bi postigli željen izgled.

Velik broj ljudi koji dijetom spuste masu na ciljanu nisu zadovoljni rezultatima jer nemaju izrađeno tijelo i jednolik mišićni tonus, a pilates je odlična opcija za to.

Veza između uma i tijela

Pilates je po pitanju toga sličan jogi jer zahtijeva stvaranje jače veze između uma i tijela. Svi pokreti u pilatesu su proračunati i zahtijevaju visoku koncentraciju. Ideja vježbe je da se pri fizičkom naporu također fokusirate na disanje, položaj mišića i fine, precizne pokrete tijela pri prelasku iz jednog dijela vježbe u drugi.

Ovime se treniraju i lokomotorne sposobnosti, tj. preciznost pokreta što će Vam dobro doći u svim drugim aspektima svakodnevnog života.

Comments are closed.